Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Nemám zájem o slevy a akce, chci lištu skrýt

TEST: Nabíjecí stanice Crossio LifePower 600

Česká značka Crossio nabízí nabíjecí stanici LifePower 600. Jak tato vychytávka obstojí na cestách po dalekém Finsku? Otestoval ji pro vás musher Jan Svoboda.

 

Obsah

 

Úvod 

Jako musher se svým psím spřežením často cestuji. Jezdím na závody nebo prostě jen tak za sněhem, nejčastěji ale vyrážím se psy za bílou pokrývkou do Finska. Na cestách kolikrát není možnost dobít si mobil, notebook, čelovku apod. a dobíjení přístrojů je možné pouze přes 12 V zásuvku v automobilu. Před další cestou do Finska jsem si řekl, že bychom mohli vyzkoušet něco nového, a tak jsem si vypůjčil nabíjecí stanici od české značky CROSSIO.

 

Charakteristika


Výrobce:

Crossio 
Hmotnost: 6,8 kg
Rozměry: 27 x 20 x 25 cm
Doba nabíjení: 3,5 hod
Kapacita: 600 Wh

 

  • IPx1 - Chráněno proti kapající vodě 1+0,5 mm za minutu. 
  • funkce - LED svítilna, ochrana proti zkratu, ochrana proti přetížení, ochrana proti nízkému napětí
  • lze nabíjet pomocí solárního panelu SolarPower 100W
  • informační displej
  • madlo na snadné přenášení

 

Porty


1x AC: 230V, 50/60 Hz
2x výstup USB-A (Quick Charge 3.0): 5V/3A až 12V/1,5A (18 W)
1x výstup USB-C: 5V/3A ař 20V/3A (60 W max)
1x vstup AC 7909
1x vstup USB-C
vstupní napětí: 12~30 V

 

Nabíjení


dobití zásuvka + USB-C:3,5 až 5 hod (max 160 W)
dobití ze zásuvky: 7,5 hod
dobití ze zapalování: 8 hod (max 78 W)
dobití z panelu: 8-10 hod
dobití z USB-C: 10 hod

 

Akumulátor LifePo4

Tato baterie by měla patřit mezi nejbezpečnější a nejmodernější na světě. Proti jiným lithium-iontovým bateriím by její životnost měla být o mnoho vyšší (v řádech tisíců nabíjecích cyklů a desítek let). My jsme nabíjecí stanici využívali v několik týdnů a vše bylo bez problému.

 

Něco málo k portům 

Crossio LifePower 600 má klasickou 230 V zásuvku s výkonem 600 W, dále 12 V výstup např. na chod autochladničky, také má výstupy USB-A s funkcí QuickCharge a USB-C s funkcí Power Delivery s maximálním výkonem 60 W, které jsou ideální pro nabíjení moderních zařízení.

 

Displej

Nabíjecí stanice je vybavena displejem, na kterém můžete vidět spoustu užitečných informací - aktuální odběr, kapacitu v procentech i čase nebo třeba zapnuté výstupy

 

Testování 

Vybalení stanice a nabíjení

Když jsem si domů přinesl Crossio LifePower 600, byl jsem na tento zázrak velmi zvědavý. Vybalil jsem stanici z krabice, našel manuál a pustil jsem se do seznamování. Nejdříve jsem ji však musel nabít. Vzal jsem tedy kabel a zapojil do zásuvky. V manuálu stálo, že do úplného nabití mám až 8 hodin času. Super, tak si počkám. Aspoň jsem si mohl pořádně pročíst manuál a co to nevidím: stanice se dá nabíjet přes dva porty. Jeden byl již využit, a to přes standardní nabíjecí kabel určen přímo pro Crossio, další mohl být port USB-C. Vzal jsem si tedy nabíječku na mobil a začal nabíjet i přes ní. Doba nabíjení se snížila z 7-8 hodin na 3,5 hodiny. To je myslím paráda!

 

První nabíjení

Stanice je nabitá. Nestíhám stanici vyzkoušet doma, takže první testování proběhne po cestě do Finska. Spěcháme, musíme už vyrazit, protože máme zabookovaný trajekt z Tallinu do Helsinek. Cesta do Tallinu nám zabere den a půl, s jedním přespáním na odpočivadle před Rigou. Tam také prvně zkoušíme nabíjecí stanici. Připojujeme dva mobily a čelovku. Čelovka a mobily nebyly úplně vybité, takže do úplného nabití to netrvalo dlouho. Mezitím jsme stihli vyvenčit a nakrmit psy. Na displeji svítilo 85 %, takže nás to stálo 15 % procent kapacity stanice.

 

Zátěžový test 

Další přespání už bylo na území Finska asi 400 km před naším cílem. Ve Finsku už byla, oproti kontinentální Evropě, vskutku zima. Co se nestalo, začalo nám v dodávce zlobit nezávislé topení. Přišlo nám vhod přidat infrazářič a vyzkoušet ho zapojit do nabíjecí stanice. Infrazářič se dá zapnout na 400 nebo 800 W. Nevšiml jsem si, že ho máme zapnutý na 800 W a zapojil jsem ho přes standardní 230 V zásuvku. Chvíli to vypadalo, že se rozeběhne, ale pak najednou nic a rozblikala se kontrolka přepětí. Crossio LifePower 600 má bezpečnostní funkci, díky které se při zapojení příliš náročného zařízení (přes 600 W) vypne sama a nepoškodí se. Také vás upozorní na příliš vysokou (či příliš nízkou) teplotu nebo na zapnutí chladícího větráku. Snížil jsem výkon na 400 W a infrazářič se rozběhl. Při takovém zatížení nám bohužel stanice ukázala, že do celkového vybití zbývá jen 1,5 hod. Vytáhli jsme proto benzinovou elektrocentrálu a infrazářič jsme připojili na ni. Díky hluku z elektrocentrály o nás věděli možná až za polárním kruhem, ale bylo teplo až do rána a  přes nabíjecí stanici jsme mohli nabíjet všechna naše zařízení.

 

Pozor na mráz!

Když jsme dorazili na naše místo pobytu, nabíjecí stanici jsme využívali dále na nabíjení naší drobné elektroniky. Ještě jsem měl takový trochu bláznivý nápad, že bych stanici naložil do saní, když jsem s naším psím spřežením vyrážel na trénink. Chtěl jsem vidět, jak bude stanice pracovat v mrazu. V manuálu jsem se však dočetl, že se doporučuje používat stanice v rozmezí 0-40 stupňů. Protože bylo -15 stupňů, stanici jsem si sebou nevzal.  

Ještě jsem zapomněl zmínit, že z druhé strany stanice se nachází LED svítilna. Tu jsme v autě využili taktéž. Není to žádná bludička a celkem obstojně svítí. Má i své vlastní ovládání ON/OFF. První stisknutí rozsvítí světlo na 50 %, druhé stisknutí na 100 % a třetí stisknutí aktivuje blikající funkci SOS, čtvrté stisknutí světlo vypne.

 

Hodnocení: 90 % 

Crossio LifePower 600 se rozhodně neztratí a funguje tak, jak má.

+

  • možnost nabíjet přes síťový adaptér a USB-C najednou
  • velké množství portů (konektorů)
  • praktické madlo 

-

  • jmenovitý výkon 600 W - nezlobil bych se, kdyby byl ještě jednou tak vyšší, ale to by asi byla i jiná cena

 

Závěrečné shrnutí 

Trochu mě mrzí, že jsme neměli možnost vyzkoušet nabíjení stanice přes solární panel. Na to jsem byl opravdu celkem zvědavý. Asi bych to shrnul takto. Na cesty je tato stanice naprosto ideální hlavně v případě, že máte minimální přístup k zásuvkám a nebudete chtít zbytečně využívat kapacity autobaterie a trakčních baterií v autech. Výborně funguje na nabíjení mobilů, notebooků a čelovek. V manuálu se píše: jmenovitý výkon: 600 W a Vrchol výkonu: 1000 W. Jak už jsem zmínil, nám to hlásilo přepětí při 800 W. Osobně bych si jí do auta klidně dal a vozil ji všude sebou. Při dlouhých cestách, v kempech nebo na chatách se určitě neztratí.

 

Užitečné odkazy

 

Autor: Jan Svoboda 

Zdroje: archiv autora

TEST: Boty Dynafit Alpine W

Testovna

Testerka Gabča dostala na testování běžecké boty od její oblíbené značky Dynafit. Vytáhla je i na Sicílii. Jak testování dopadlo?

TEST: Lezečky La Sportiva Tarantula

Testovna

Testerka Tereza vyzkoušela lezečky od značky La Sportiva. Pro koho se hodí? Jak se v nich leze? A jaké vychytávky bota má?

TEST: Čelovka Ledlenser HF8R Core

Testovna

Marcel Fronko cestoval do daleké Patagonie a na testování dostal čelovku od značky Ledlenser. Jak obstála při testování v divoké přírodě?

Vybíráme pro vás

1 999  (55.03 %) 899 

Porovnat

Nabíjecí a datový kabel Swissten TEXTILE 3in1

449 

Porovnat

Napájecí kabel Goal Zero 12V kabel

1 059 

Porovnat